mINYčítanky

Autorkami mINYčítaniek sú Eli a jej mamička, Eva. Chceli sme, aby sa Eli naučila čítať, no nevyhovovali nám žiadne typické šlabikáre, či čítanky pre špeciálne školy. Rozhodli sme sa, že Eli vyrobíme vlastné príbehy. Vždy šlo o krátky a jednoduchý príbeh o ľuďoch a veciach, ktoré boli pre Eli blízke a ktoré ju zaujímali. Pridali sme jednoduché fotky a obrázky a tak vznikli prvé prototypy mINYčítaniek.

Eli sa to veľmi páčilo a ani nevieme ako, naučila sa čítať. Rozumela tomu a robilo jej to radosť, čo bolo našim cieľom od začiatku. Rozhodli sme sa, že sa chceme o naše know-how a čítanky podeliť aj s VAMI… a tak vznikli mINYčítanky 🙂

ČO NA TO HOVORIA ODBORNÍCI?

Hodnota mINYčítanky spočíva aj v spôsobe jej vzniku. Nebola vytvorená len dospelým, ale tvorila ju Eli so svojou mamou. Opakovane čítali a vyberali slová a vety, ktoré už boli zvládnuteľné. Skúšali rôzne typy písma, veľkosti písmen a farieb. Ak nastal problém, hľadali riešenie: iné slová, farby, obrázky,... aby čítanie pokračovalo s radosťou. Aby to bol zážitok. A potom ďalší príbeh, ďalší a ďalší... a chcú sa o ne podeliť aj s Vami. mINYčítanka je pozvánkou pre všetky deti. Otvára im dvere do sveta symbolov (písmen) a pozýva do krajiny fantázie ukrytej v slovách a vetách : )
Mgr. Mária Kozelková PhD.

Návod ako pracovať s mINYčítankou

Aj Vy by ste chceli mať svoju mINYčítanku? 📚

Dajte nám vedieť 👇

*mINYčítanky sú ZDARMA, no budeme radi ak nám prispejete na poštovné a balné 🙂 Máte nejakú otázku, problém alebo by ste chceli vedieť viac o tom, ako pracovať s mINYčítankami?

Napíšte nám na 📩 kontakt.elep@gmail.com

Zuby

Zuby si predsa umýva každý. Aj Eli to zvládne s úsmevom. Dejová postupnosť v 4 krokoch vložená do príbehu.

2.uroveň (zelená) – veľké písmená, krátke vety, na každej strane 1 veta. 

Prepis/odpis rovnakych viet ako v texte, a k tomu zopár zábavných otázok na porozumenie. 

Spolu 18 strán.

Zranená labka

Ako si Bela zranila labku? A kto sa o ňu staral? Krátky príbeh o psíkovi a láskavých ošetrovateľoch. 

3.úroveň (oranžová) – súvetia, na každej strane 2-3 vety (zamerané na ŕ, ch, ie).

Väčšina z viet je v prílohe pripravená na prepis/odpis spolu so zábavnými otázkami k porozumeniu čítaného.

Spolu 29 strán.

Urobím to sám

Majo je už veľký, chlebík s džemom si zvládne urobiť sám. Dejová postupnosť v 5 krokoch vložená do príbehu.

2.uroveň (zelená) – veľké písmená, krátke vety, na každej strane 1-2 vety.

Prepis/odpis zameraný na trening CH, DŽ, a k tomu zopár zábavných otázok na porozumenie textu.

Spolu 24 strán.

Trampolína​

Zábava na trampolíne sa veľmi rýchlo môže zmeniť na plač. Stačí zabudnúť na zips.

3.úroveň (oranžová) – ťažšie vety, súvetia (zamerané na X).

Väčšina viet je v prílohe pripravená na prepis/odpis spolu so zábavnými otázkami k porozumeniu čítaného.

Spolu 27 strán.

Tobogán ​

Kto je Dado? Aj toto sa môže stať na tobogáne? Príbeh o úraze nabáda čitateľa k riešeniu podobných ťažkostí.

2.uroveň (zelená) – veľké písmená, jednoduché vety, na každej strane 1-2 vety.

Väčšina viet je v prílohe pripravená na prepis/odpis spolu so zábavnými otázkami k porozumeniu čítaného.

Spolu 27 strán.